7 Temmuz 2009 Salı

Sosyal Devlet!

Sayın Yalçın Bayer
Hürriyet Gazetesi Yazarı
İstanbul 7 Temmuz 2009


Sayın Bayer;


“Özel İstihdam Büroları” nın kurulması şaşırtıcıdır. Belli ki AKP iktidarı, bilerek veya bilmeyerek,yandaşlarına veya bizlerin bilmediği oluşumlara RANT aktarmayı hedeflemiştir.

Bunun en güzel örneği;

TOKİ vasıtasıyla oluşturulan sitelerin yönetimlerini, belki de bir merkezden idare edilen şirketlere vermesidir. Bana verilen bilgiye göre Sakarya’da oluşturulan sitelerin yönetimi, “BOĞAZİÇİ A. Ş.” Adındaki bir şirkete verilmiştir.

Bu açıklamadan sonra “Özel İstihdam Büroları” hakkında da görüş bildirmek istiyorum:

87 yaşındaki yakınımın 17 Haziran gecesi ayağı kırıldı ve Sakarya TOYOTA-SA hastanesine yatırdık. 22 Haziran sabahı ameliyata alınacaktı.

Heyecanla beklemeye başladık. Saat 13 oldu, hastamız ameliyata alınmadı. Saat 14’e doğru, ameliyatı gerçekleştirecek doktor, beklediğimiz kafeteryaya geldi. Ama; doktorun ağır bir stres altında olduğu her halinden belli oluyordu. Sebebini sorunca;

“Maalesef, henüz daha ameliyata başlayamadık. Çünkü; ameliyathanede görevli personel, maaşlarını alamadıkları gerekçesiyle direniş başlattı.”

“Nasıl olur? Devlet, maaş ödeyemez duruma mı düştü?” diye sorunca;

“Bunun devletle ilgisi yok. Personelin yarısından fazlası, bir özel şirketin elemanlarıdır. Özel şirketin başka işlerinden dolayı hak edişlerine haciz konduğu için, hastanede çalışan personelin Mayıs ve Haziran aylarına ait maaşlarını ödeyememiş!” cevabını aldım.

“Pekiyi, şimdi ne olacak?” diye sorduğumda doktor;

“Hastane idaresi araya girdi; personele, şimdilik 200’er lira ödenmesi kararlaştırıldı. Biraz sonra ameliyata başlayacağız.”

Merak ettim ve şirketten kiralanan personele ne kadar aylık ödendiğini sordum. 500-600 lira ödendiğini öğrenince, çok şaşırdım.

Tabii, devletin, personel için bu özel şirkete ne kadar ödeme yaptığını öğrenemedim. Çünkü; doktorun ve hastane idaresinin de bu gerçeği bilmediğine kanaat getirdim.

Anladığım kadarı ile, keyfî, tutarsız ve bazı kişi ve oluşumların çıkarlarını koruyan bir idare tarzı, DEVLET PERSONEL REJİMİNİ tanınmaz hale getirmiş ve çalışanları köleleştirmiştir.

Herkes, getirilen “Özel İstihdam Büroları” Kanunu’nu, verdiğim örneği genelleştirerek değerlendirmelidir.

Saygılarımla.

Ecz. Hüsnü Akıncı

Hiç yorum yok: